Slipp kundene inn

Lær hvordan du kan spare tid og hvordan du får mer fornøyde kunder ved å slippe kunden inn i din CRM-løsning.

De aller fleste bedrifter har en eller annen form for CRM-system. Der det holdes orden på kunder, adresser og salgsmuligheter osv. Men hva gjør vi med den informasjonen,  holder vi den stort sett for oss selv eller gir vi kundene våre all den informasjonen som kunden trenger når de trenger den? Hvilken opplevelse gir vi våre kunder?  Hva om kunden selv kan få gå inn i systemet og finne sine aktive tilbud, ordrer, fakturaer osv. 

Jeg tenkte å ta tak i et begrep vi ikke har brukt så mye i CRM verden enda, men som det er på tide at vi tar med oss inn.

Customer Experience

Wikipedia definerer: Customer experience (CX) is the product of an interaction between an organization and a customer over the duration of their relationship. This interaction includes a customer’s attraction, awareness, discovery, cultivation, advocacy and purchase and use of a service.[1] It is measured by the individual’s experience during all points of contact against the individual’s expectations.

Her er en annen, fra Forbes:

Forbes says that customer experience is the “cumulative impact of multiple touchpoints” over the course of a customer’s interaction with an organization. Some companies are known to segment the customer experience into interactions through the web and social media, while others define human interaction such as over-the-phone customer service or face-to-face retail service as the customer experience.[3]

Det som er veldig interessant er hvordan vi mer og mer kan benytte den informasjonen vi legger inn i systemet (på et sted)  og bruke den samme informasjonen  et helt annet sted (uten å måtte legge den inn på nytt). Still deg selv følgende spørsmål: Hvor mye tid bruker du eller dine kollegaer i løpet av en gjennomsnittlig arbeidsdag på å besvare henvendelser av typen:

  • Kan du sende meg en kopi av de siste ordrebekreftelsene?
  • Når kommer varen min?
  • Hvor langt er vi kommet i prosjektet?

“Gi kunden tilgang til CRM systemet ditt, kunden blir fornøyd og du sparer tid“

Her er en metode du kan benytte for å  knytte kundene dine enda tettere til din bedrift og samtidig gjøre både kundens og din hverdag enklere.

Slik  gir du kundene dine portaltilgang i Odoo:

På kundekortet legger du inn informasjon om firmanavn, firmaadresser, fakturaadresser osv. I tillegg har du kontaktpersoner hos kunden. Disse gir du “portal” rettigheter. Det vil si at de får en portaltilgang og at de enkelt kan gå inn å se på informasjon om sin bedrift.

Det kan være:

  • Aktive tilbud
  • Ordrebekreftelser
  • Fakturainformasjon
  • Abonnementer  
  • Prosjekter

Om du bruker Odoo har du mulighet til enkelt å invitere kundene dine inn i systemet dit og de kan gjøre jobben selv… (ikke all jobben da)

Du sparer tid og kunden blir mer fornøyd fordi han/hun får informasjonen raskere.

 

CONTACT US

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

Sending

© 2017 Tinderbox.no | Website by Tonevski.com

Log in with your credentials

Forgot your details?