Hvordan gjøre timeregistrering og fakturering effektivt i Odoo?

Hvordan gjøre timeregistrering og fakturering effektivt i Odoo?

Det skal være enkelt å føre timer på et prosjekt og det skal være enkelt å fakturere kunden riktig. Her kommer en gjennomgang av hvordan dette løses i Odoo. 

75dbe104-hr-timesheet-odooe1fb4172-crm-odoo7bb87bdc-project-odoo

Begynn med å opprette en kunde i CRM og lag et tilbud med et produkt (som på forhånd er definert som en service og som automatisk lager en oppgave du kan føre timer på), bekreft tilbudet slik at dette blir et salgsordre. Det blir generert et salgsordrenummer. 

Ny salgsordre

 

Ved å bekrefte salgordren har du automatisk opprettet en oppgave på et prosjekt og du kan begynne å føre timer direkte. Lager du nå en “create forecast” kan du delegere og planlegge når oppgaven skal utføres. Du kan også estimere hvor mye tid som skal brukes på oppgaven, dette gjør at du i etterkant kan sammenlikne hvor mange timer du mente du skulle bruke kontra hvor mange timer du faktisk brukte.

Forecast i prosjektet

Vær obs,  når du får opp et rødt felt- da er har noen en dobbeltbooking. Drag an drop oppgaven til et senere tidspunkt.

 

Før timer og last opp dokumenter/bilder på prosjektet.

timer ført på task

 

Hold internkommunikasjonen i Odoo og på oppgaven, da unngår du at informasjon går tapt i en mailboks der bare en person har tilgang. Ønsker kollegaene dine å følge med på en oppgave og kommunikasjonen kan de benytte FOLLOW funksjonen og få oppdateringer på mail når det skjer noe nytt.

 

Nå er det tid for å fakturere. Gå tilbake til salgordren og fakturer tiden du har brukt. Timene har allerede lagt seg automatisk på salgordren.  Ønsker du å legge til andre varelinjer på salgsordren før du fakturerer, så kan du det.Fakturering av salgordre

Og helt til slutt er det viktig å presiserer at dersom du har andre og kanskje mer avanserte krav til timeregistrering så kan dette løses i Odoo da dette er en åpen plattform som man både kan tilpasse og integrere med.

Lykke til!

 

Dette er modulene du må aktivere:

  • CRM (for kunder og kontaktinfo) 
  • Sales (for produkt, tilbud, salgordre)
  • Faktura
  • Prosjekt (for oppgaver) 
  • I tillegg vil regnskapsmodulen aktiveres (dette har med analytic accounting å gjøre).

CONTACT US

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

Sending

© 2017 Tinderbox.no | Website by Tonevski.com

Log in with your credentials

Forgot your details?